Krožna križišča in najpogostejše napake

3. del: Dvopasovno krožno križišče

Nočna mora – izključevanje na dvopasovnih krožnih križiščih.
Največ težav na dvopasovnih krožnih križiščih se dogaja pri zapuščanju teh križišč.

Kako pravilno zapuščamo ta krožna križišča: 

  • Kadar želimo dvopasovno krožno križišče zapustiti na prvem izvozu, ostanemo na zunanjem prometnem pasu.
  • Kadar križišča ne nameravamo zapustiti na prvem izvozu, zapeljemo na notranji prometni pas, razen če nam prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje oz. je to nekoliko oteženo. S tem povečamo pretočnost križišča in prav tako omogočimo varnejše ter tekoče vključevanje in izključevanje vozil s krožnega križišča.
  • Krožno križišče smemo izvoziti le z zunanjega prometnega pasu.

Modri osebni avtomobil želi zapustiti krožno križišče z notranjega prometnega pasu

To početje je napačno in zelo nevarno, saj s tem ravnanjem ovira in ogroža voznika zelenega osebnega avtomobila, ki vozi po zunanjem prometnem pasu. Velikokrat pride zaradi te konfliktne situacije tudi do trka vozil.

Voznik modrega osebnega avtomobila sicer pogleda v zunanje vzvratno ogledalo, vendar lahko spregleda vozilo na desni, ki ga opazi šele, ko je tik ob njegovem boku. Možnost je tem večja, čim manjši je premer kroga krožnega križišča in čim širši so prometni pasovi. Zato je treba na teh križiščih natančno in dobro opraviti pogled NZR, z intenzivnim poudarkom na pogledu R; čez rame. 
Namreč, vzvratna ogledala so nastavljena za vožnjo naravnost. Zaradi tega je v krivini/ovinku v njih ne vidimo vsega, kar se dogaja za in ob našem avtomobilu.

Rešitev: Voznik modrega osebnega avtomobila bi moral odpeljati še en krog in se medtem pravočasno razvrstiti na zunanji prometni pas, s katerega lahko varno zapusti krožno križišče.


Ustavitev na notranjem prometnem pasu

Prikazana je še ena napačna in zelo nevarna situacija, ki jo zasledimo na krožnih križiščih. Voznik na notranjem prometnem pasu se ni uspel pravočasno razvrstiti na zunanji prometni pas, da bi lahko varno zapustil krožno križišče. Zato je ustavil na notranjem pasu. To je prepovedano in zelo nevarno, predvsem zaradi velike možnosti naleta vozil od zadaj, saj ti vozniki ne pričakujejo nenadne ustavitve avtomobila pred seboj.

Zapomnimo si! Na krožnem križišču NE USTAVLJAMO in NE VOZIMO VZVRATNO!


 Ali lahko prevozim ločilno neprekinjeno črto na krožnem križišču? 

NE! Z zunanjega prometnega pasu je v tem primeru prepovedano nadaljevati vožnjo po krožnem križišču, saj je ta pas namenjen izključno zapuščanju krožnega križišča in zato z notranjim prometnim pasom ločen z ločilno neprekinjeno črto. Te črte nikakor ne smemo prevoziti.


Kako je z vožnjo po zunanjem prometnem pasu?

Vožnja po zunanjem pasu sicer ni prepovedana. 
Praviloma morajo vozila, zaradi večje pretočnosti krožnega križišča, voziti po notranjem prometnem pasu tega krožnega križišča. Z vožnjo po zunanjem pasu se ovira vozila na notranjem pasu, ki se ne morejo uspešno razvrstiti na zunanjega, ko želijo križišče zapustiti.

Po zunanjem prometnem pasu vozijo:

  • predvsem vozniki, ki so negotovi, nekoliko manj spretni in manj vešči krožnih križišč;  
  • vozniki, če je krožno križišče majhno (z majhnim premerom) ter so izvozi in uvozi zelo blizu drug drugega. V tem primeru voznik lahko nadaljuje vožnjo po zunanjem prometnem pasu, četudi bo križišče zapustil na drugem ali celo na tretjem izvozu; 
  • vozniki, kadar je prometu gost in je menjava prometnih pasov skoraj nemogoča;
  • vozniki večjih tovornih vozil, vozniki, ki vlečejo priklopno vozilo …

Ekipa eCPP.si vam želi varno vožnjo