EKO VOŽNJA (3. del)

Odstranimo nepotrebni tovor s strehe avtomobila;
tudi težek tovor v avtomobilu poveča porabo goriva.


Tovor na strehi (NE velja za strešni kovček) naj bo skrajna rešitev prevoza, saj:

  • se bistveno poveča poraba goriva, predvsem zaradi izjemne ne-aerodinamičnosti tovora;
  • zelo poslabša vozne lastnosti vozila;
  • se težišče vozila bistveno dvigne;
  • obstaja velika nevarnost zdrsa takega tovora s prtljažnika v slučaju prometne nesreče, saj za te situacije ni predviden.

SLIKA 1: Prevoz koles in poraba goriva. Možnosti prevoza kolesa sta dve:

  • na strehi (najpogostejša uporaba) in
  • na zadnjem delu vozila, s posebnimi nosilci. 

SLIKA 2: “Strešni kovček”. Čeprav tudi ta kovček povečuje negativne vplive na vožnjo, je vendar v bistvu najboljša rešitev za prevoz tovora na strehi, saj:

  • so pritrdišča in celotna konstrukcija kovčka atestirana;
  • je prav tako testiran na aerodinamiko.

Prevoz koles na strehi precej poveča porabo goriva in skriva kar nekaj pasti. Voznik mora biti zelo pozoren na bistveno povečano višino vozila, kar mora upoštevati pri garažnih hišah, nadstrešnicah …


Prikazan je graf vpliva oz. povečanja porabe goriva osebnega avtomobila z različnimi strešnimi prtljažniki. Prikazane vrednosti so sicer orientacijske, a sporočajo, kako zelo vpliva strešni prtljažnik s tovorom, strešni kovček in tudi prazen strešni prtljažnik na povečanje porabe goriva – lahko tudi do 38 %, če gre za višji tovor na vozilu, oz. če imamo na strešnem prtljažniku kolesa.