Poledica se najpogosteje pojavlja, ko se temperature zraka in vozišča gibljejo okoli 0 °C.
Poledico lahko pričakujemo:
- na mostovih, nadvozih in viaduktih, ker se na teh mestih vozišče hitreje ohladi (premostitveni objekti);
- na izpostavljenih mestih, kot so useki, globoke in ozke doline, gozdna področja;
- kjer je vozišče onesnaženo z mokrim listjem ali zemljo;
- kjer je zelo malo prometa.
Ravnanje:
- čim manj prestavljamo in vozimo z nižjimi motornimi vrtljaji;
- izogibamo se naglemu pospeševanju in močnemu zaviranju.
- izogibamo se sunkovitim gibom z volanom;
- hitrost in varnostno razdaljo prilagodimo bistveno slabšemu oprijemanju med pnevmatikami in podlago;
- povečamo varnostno razdaljo.
Na poledenelem vozišču lahko povzroči drsenje že prečni nagib vozišča. Speljati ne bomo mogli na vzponu z že majhnim naklonom, na enako strmem klancu navzdol pa ne bomo uspeli ustaviti.
Nevarnosti, ki nam pretijo ob poledici
Ob poledici pride do zdrsa vozila prej kot pri vožnji po snegu. Med vožnjo po zasneženem vozišču, ob sneženju ali poledici se soočamo z nevarnostmi, kot so:
- daljša zavorna pot (zavorna pot je tri- do štirikrat daljša kotna suhem asfaltu);
- zanašanje vozila;
- oteženo spreminjanje smeri (zaradi kolesnic, slabšega oprijemanja pnevmatik na podlago in nabiranja snega in ledu pod blatniki);
- nabiranje snega pod brisalci in zmanjšana vidljivost iz vozila;
- s snegom prekrite označbe na vozišču in nenaden pojav poledice.