Ali znamo pravilno zaviti? – 1. del

Pogoste napake pri zavijanju


Za zavijanje na levo se razvrstimo na levo stran smernega vozišča. Na ta način:

  • tudi s položajem svojega vozila sporočamo drugim udeležencem cestnega prometa svojo namero;
  • povečamo pretočnost prometa na križišču, saj omogočimo voznikom za nami, da nas lahko prehitijo ali zapeljejo mimo po desni strani, če je dovolj prostora.

Slika prikazuje pogosto napako, ki jo delajo vozniki osebnih avtomobilov, ko tik pred zavijanjem na desno zapeljejo precej v/na levo in to toliko, da resno ogrozijo voznika, ki vozi nasproti. Prav tako je ta premik vozila, ki zavija na desno zelo nevaren za voznika, ki to zavijajoče vozilo prehiteva. Voznik (lahko je to osebni avtomobil, motorno kolo …), ki prehiteva, tega napačnega premika vozila, ki zavija, ne pričakuje. Vsekakor pa morajo biti za prehitevanje na križišču izpolnjeni določeni pogoji, kot so: ločilna črta mora biti ves čas prekinjena, vozili morata voziti po prednostni cesti …


Slika prikazuje pravilno linijo zavijanja na desno. To linijo v osnovi nakazuje robnik,  kateremu je praviloma treba slediti.


Slika prikazuje precej pogosto napačno ravnanje in napake voznika, ki želi zaviti na levo. Da je zavijanje v levo varno, je treba ta premik oz. naš namen zavijanja dovolj zgodaj in nedvoumno nakazati drugim voznikom, predvsem tistim, ki pripeljejo od zadaj. To storimo tako, da:

  • pravočasno (na dovolj veliki oddaljenosti od križišča – seveda moramo biti pozorni, v primeru, ko so uvozi ali križišča blizu drug drugemu) vklopimo leve utripalke (voznik na sliki utripalk ni vklopil oz. jih ni vklopil pravočasno);
  • takoj za tem se razvrstimo (premaknemo) vozilo ob ločilno črto. Če te črte ni, se razvrstimo ob navidezno sredino vozišča. Pri tem moramo biti pozorni, da se z vozilom ne razvrstimo preveč v levo, saj bi s tem ovirali nasproti vozeča vozila (voznik na sliki se sploh ni razvrstil!)
  • velikokrat je treba na križišču, zaradi pravila srečanja čakati na nasprotni promet, zato priporočamo, da so sprednja kolesa medtem obrnjena naravnost. To je dobro predvsem, če pride do naleta v naše vozilo – takrat naše vozilo odbije. Če so kolesa obrnjena naprej, nas odbije naprej, če pa so kolesa obrnjena v levo, nas odbije v nasproti vozeče vozilo … 
  • prav tako priporočamo, da imamo, med čakanjem na nasprotni promet, desno nogo na stopalki zavore, saj:
    • je odbita pot našega vozila, v primeru naleta, zelo kratka;
    • s tem svetijo zavorne svetilke, kar pomeni še dodaten pokazatelj voznikom, ki pripeljejo od zadaj, da smo ustavljeni;

V primeru, če sonce močno sveti v zadnji del našega avtomobila se moramo dodatno zavedati, da so zadnje zavorne svetilke zaradi tega bistveno manj opazne.


Slika prikazuje pravilna ravnanja voznika, ki želi na križišču zaviti na levo.


Ekipa eCPP.si vam želi varno vožnjo!