Izključevanje z avtoceste 2. del

Nepravilna ravnanja ob izključevanju

SLIKA 1: Prepozno izključevanjena sredini zaviralnega pasu.
To je zelo pogosta napaka na naših AC. 

  • Zgodi se, da vozila že na desnem pasu zavirajo, na zaviralni pas pa se vključijo šele nekje na njegovi polovici, kar je seveda povsem napačno. S tem ovirajo vozila na desnem voznem pasu, prav tako pa ovirajo morebitna vozila, ki so pravilno zapeljala na zaviralni pas.
  • Prav tako so primeri, ko voznik vozi po desnem pasu, ne zavira in se šele na sredini zaviralnega pasu odloči, da bo zapusti AC. Njegova hitrost je seveda prevelika za zaviralni pas; takšna hipna odločitev pa tudi pomeni, da najbrž voznik ne bo imel dovolj časa, da se prepriča, da se mu po zaviralnem pasu ne bliža drugo vozilo.

SLIKA 2: Prepozno izključevanjena koncu zaviralnega pasu.
S takšnim nenadnim “zadnji hip” izključevanjem povzročamo nevarno situacijo, saj je naša hitrost prevelika za zaviralni pas. Nimamo niti dovolj časa, da se prepričamo, da na zaviralnem pasu ni vozil. Takšnega nenadnega premika tudi nihče ne pričakuje …


Izključevanje z levega prometnega pasu
Nikoli se ne izključujemo z levega prometnega pasu avtoceste; to je prepovedano in izjemno nevarno dejanje. Pri tem tudi nimamo pregleda nad dogajanjem oz. nad prometno situacijo na zaviralnem pasu, kjer je lahko zastoj ali kakršna koli druga ovira. Hkrati pa ogrožamo tudi voznike, ki vozijo po desnem prometnem pasu AC.


Izjemno nevarna ravnanja pri izključevanju z AC

Ponovna vključitev na AC z zaviralnega pasu 
Ko smo na zaviralnem pasu, tam tudi ostanemo, pa čeprav ugotovimo, da je ta izvoz napačen. Nikoli se ne poskušamo ponovno vključiti na desni prometni pas, saj s tem ogrožamo sebe in druge voznike na AC.


Zgrešen izvoz in vzvratna vožnja
Slika prikazuje izjemno nevarno situacijo. Voznik, ki je vozil po desnem prometnem pasu je ugotovil, da je zgrešil izvoz. Ustavil je, zapeljal vzvratno, da bi zapustil AC po izvozu. 
Ustavitev in vzvratna vožnja na AC pomenita izrazito nevarnost za vse udeležence cestnega prometa, ki so v bližini, saj noben voznik takšnega ravnanja ne pričakuje. To je prepovedano. Voznik s tem ravnanjem ogroža sebe in vse druge udeležence cestnega prometa in lahko vodi v hudo prometno nesrečo z naletom več vozil. Pravilno ravnanje je, da nadaljujemo vožnjo do naslednjega izvoza, se vrnemo in zapustimo AC po izvozu v želeni smeri.


Ekipa eCPP.si vam želi varno vožnjo!