Napake na železniških prehodih

Miselnost ljudi je še zmeraj, da so železnice zastarele in počasne, vendar se je v zadnjem času marsikaj izrazito spremenilo:

  • vlaki postajajo vse tišji in hitrejši. Na določenih odsekih vozijo nekateri vlaki s hitrostjo do 160 km/h!;
  • nekateri tovorni vlaki tehtajo tudi do 2.200(!) ton, kar nekako ustreza masi 2.700(!) osebnih avtomobilov;
  • primerjati je potrebno dolžino zavornih poti: vlaka; osebnega avtomobila;
  • zaradi boljše prepoznavnosti, in da lahko vlak ločimo od cestnih vozil, še posebej ponoči, imajo lokomotive na sprednji strani prižgane tri žaromete, nameščene v obliki trikotnika;
  • v Sloveniji je več kot tisoč (1.000!) prehodov cest čez železniško progo.

Ustavimo se. Vlak se ne more.

Dolžina zavorne poti pri hitrosti 100 km/h:

  • vlaka je okoli 1.000 (!) m,
  • osebnega avtomobila pa le med 40-50 m.

Ravnanje na nezavarovanemu prehodu ceste čez železniško progo

SLIKA 1: Približujemo se prehodu – enotirna železniška proga: Zmanjšamo hitrost vožnje in s pogledi temeljito preverimo, če se nam približuje vlak.

  • Prehodu se zmeraj približujemo s povečano previdnostjo in s takšno hitrostjo, da lahko pred njim varno ustavimo.
  • Ko se popolnoma prepričamo, da se vlak ne približuje, odločno prevozimo prehod.

SLIKA 2: Pred prehodom obvezno ustavimo:

  • če je prometnemu znaku Andrejev križ dodan prometni znak Ustavi;
  • če se približuje vlak;
  • če ni zagotovljena zadostna vidna razdalja zaradi:
    • objektov ob prehodu;
    • sezonskega rastlinja (koruza, živa meja, vinska trta, razna drevesa …);
    • vremenskih razmer (močno slepeče sonce, megla, močan dež, sneženje …);
    • križanja železniške proge in ceste pod ostrim kotom, kjer je takšen prehod praviloma zelo slabo pregleden.

V primeru, če prometni znak Andrejev križ označuje, da se približujemo dvo – ali več tirni progi, se moramo na takšnih prehodih še posebej temeljito prepričati, če se po drugem tiru morda približuje vlak iz druge smeri. Namreč, obstaja možnost, da se v bližini prehoda srečata dva vlaka.


Približevanje zavarovanemu prehodu ceste čez železniško progo

Približujemo se prehodu. Zapornice so dvignjene, na svetlobnem prometnem znaku Cestni signal izmenično UTRIPATA rdeči luči:

  • Pred svetlobnim prometnim znakom Cestni signal OBVEZNO USTAVIMO, če na njem izmenično utripata rdeči luči, kar pomeni:
    • napoved prihoda vlaka, ali;
    • napoved, da se bodo zapornice ali polzapornice začele spuščati, ali;
    • da se zapornice ali polzapornice že spuščajo; ali; 
    • da so zapornice ali polzapornice že (oz. so še) spuščene.

Če z vozilom stojimo več kot 3 minute, ugasnimo motor.


Kadar utripata rdeči luči na svetlobnem prometnem znaku Cestni signal – ne glede na položaj zapornic – je PREPOVEDANO zapeljati na prehod. Ta prepoved vožnje velja brez izjeme za VSE udeležence cestnega prometa. Voznik osebnega avtomobila je ravnal napačno.

 Slika prikazuje trčenje vlaka v osebni avtomobil s strahotnimi, običajno tragičnimi posledicami za voznika in potnike.

Vožnja mimo spuščenih polzapornic je prepovedana za vsa vozila, tudi za vozila s prednostjo (policijska, reševalna, gasilska …) in je smrtno nevarna!


Ekipa eCPP.si vam želi varno vožnjo!