EKO VOŽNJA (2. del)

Redno servisiranje in s tem vzdrževanje naprav na motornem vozilu (zlasti motorja, izpušnega sistema ter katalizatorja) ugodno vpliva na porabo goriva in na onesnaževanje okolja ter podaljšuje življenjsko dobo vozila.


Vsaj 1 x mesečno preverimo tlak v pnevmatikah.

SLIKA 1: Redno preverjamo tlak v pnevmatikah. Tlak prilagajamo po navodilih proizvajalce pnevmatik, glede na obremenitev vozila. Prav tako pravočasno menjamo zimske pnevmatike s poletnimi, saj z zimskimi pnevmatikami vozilo praviloma porabi več goriva.

SLIKA 2: Premalo napolnjene pnevmatike oz. prenizek tlak v pnevmatikah.  Premalo napolnjene pnevmatike lahko povečajo porabo goriva do 4 %, zato je najbolje, da tlak večkrat preverjamo, vsaj enkrat v mesecu. 

Prav tako se zaradi prenizkega tlaka v pnevmatikah:

  • zmanjša stabilnost vozila, saj se predvsem v ovinkih in pri močnem zaviranju, pnevmatike izrazito deformirajo;
  • poveča obraba pnevmatik, predvsem na robovih tekalne površine, kar je nepravilno;
  • pnevmatike pretirano segrevajo, saj se ne “kotalijo”, ampak se “gnetejo”;
  • volan “vleče” v eno smer, če ima ena pnevmatika bistveno prenizek tlak.

Pospešujmo pametno, čimveč zavirajmo z motorjem, vozimo s čim bolj enakomerno hitrostjo, uporabljamo dodatne naprave (tempomat …).

  • Pospešujmo racionalno / pametno. Če vozimo s hitrostjo 50 km/h v peti prestavi namesto v tretji, in pospešimo na 80 km/h, si s tem zagotovimo do cca. 24 % prihranka pri porabi goriva. S takim načinom uporabe višje prestave ustvarimo tudi manj hrupa in manjši so izpusti CO2.
  • Čim več zavirajmo z motorjem in ne z zavoro. S tem lahko izkoristimo zalet (kinetično energijo vozila). Ko zaviramo z motorjem, je pri sodobnih motorjih in v določenih pogojih poraba goriva enaka 0-nič (!). 
  • Če je le mogoče, vozimo z enakomerno hitrostjo, predvidevamo ter opazujemo promet tudi daleč pred vozilom. S takšnim načinom se lahko ognemo nepotrebnemu zaviranju in pospeševanju. 
  • Izogibajmo se visokim hitrostim – hitrejši kot smo, večja je poraba goriva – predvsem zaradi večjega zračnega upora.
  • Nikoli sunkovito ne speljujemo, zaviramo ali ustavljamo. Pri takšnem načinu oz. slogu vožnje je namreč poraba goriva in obraba motorja, sklopke ter vseh elementov aktivne varnosti (pnevmatik, zavor …), zelo velika.
  • Uporabljajmo vso opremo, ki nam je na razpolago (merilnik vrtljajev, potovalni računalnik, tempomat …). Večina novejših avtomobilov je opremljena s t.i. »START-STOP« načinom/avtomatiko, ki samodejno ustavi motor, ko ustavimo (rdeča luč na semaforju, zastoj …) in ga nato samodejno zažene takoj, ko želimo speljati.
  • Ko se bližamo rdeči luči na semaforju in v drugih primerih, v katerih moramo zmanjšati hitrost ali celo ustaviti, pravočasno odvzamemo plin in zmanjšujmo hitrost vožnje z zaviranjem z motorjem (postopno menjavamo v nižje prestave).