Kako si pravilno nastavimo naslonjala za glavo in varnostne pasove?

V prometu je opaziti, da ima veliko voznikov, še posebej pa potnikov nepravilno nastavljeno naslonjalo za glavo in napačno pripet varnostni pas. To je izrazito pri potnikih na zadnjih sedežih. Takšna pozabljivost oz. nezavedanje nevarnosti napačne nastavitve lahko ogrozi naše življenje.


Kako si pravilno namestimo naslonjalo za glavo?

Pravilna nastavitev naslonjala za glavo je izjemno pomembna, saj le tako nudi dobro zaščito pred zelo hudimi poškodbami ali celo prelomom vratnih vretenc v primeru prometne nesreče. Posebej nevarni so naleti od zadaj, tudi pri zelo majhnih hitrostih.

SLIKA 1 – Pravilna nastavitev naslonjala za glavo:

  • Nastavimo si ga tako, da je zgornji rob naslonjala poravnan s temenom glave.
  • Razdalja med glavo in naslonjalom naj bo čim manjša. Vsak potnik, tudi tisti na zadnjih sedežih, si mora pred vožnjo skrbno nastaviti naslonjalo za glavo glede na svojo višino.

SLIKA 2 – Nepravilna nastavitev:  Zgornji rob naslonjala za glavo nikoli ne sme biti nastavljen nižje temena glave. Že pri sunkovitem močnem zaviranju lahko zaradi prenizko nastavljenega naslonjala za glavo pride ob povratnem nihaju glave celo do hudih poškodb vratnih vretenc.


Kako si pravilno namestimo varnostni pas?

Varnostni pas si namestimo pred začetkom VSAKE vožnje.

SLIKA 1: Varnostni pas si namestimo tako, da :

  • poteka tesno ob telesu. Zaradi zračnosti med telesom in pasom je priporočljivo odložiti debelejša oblačila, kot so jakne, plašči … Če pas poteka ohlapno, nas v primeru prometne nesreče ne bo zadržal pravočasno. Z glavo lahko udarimo v volanski obroč ali pa nas poškoduje sprožena varnostna zračna blazina;
  • ni zavit. Na telo mora nalegati plosko;
  • poteka zgornji del pasu preko ramena in ne preblizu vratu. Glede na telesno višino nastavimo zgornjo pritrdilno točko pasu;
  • poteka spodnji del pasu pod trebuhom in preko medenice;
  • vstavimo sponko v zaklep, da slišno zaskoči. Nato vselej povlečemo za zgornji del pasu tako, da celotni pas zategnemo.

SLIKA 2:  Če smo pravilno pripeti, nas ob sunkovitem zaviranju ali pri morebitnem trčenju, varnosti pas zadrži na sedežu in prepreči, da bi zadeli s telesom ob volan, armaturno ploščo … ali bi nas celo vrglo iz vozila. 

SLIKA V KROGCU: Priporočljivo je, da si vse elemente (sedalo sedeža, naslonjalo sedeža in volan) nastavimo tako, da je razdalja med našim telesom in volanom najmanj 25 cm. Sedenje preblizu volana ima namreč več negativnih vplivov na našo varnost; med samo vožnjo (upravljanje vozila) in prav tako v primeru prometne nesreče.

V novejših avtomobilih so varnostni pasovi opremljeni z zategovalniki, ki izničijo zračnost med pasom in telesom. Ta zračni prostor ustvarijo debelejša oblačila, (plašči, bunde …) ali pa ohlapno nameščen varnostni pas. Če teh zategovalnikov ni in tudi varnostnih zračnih blazin ne (starejši avtomobili), ob čelnem trčenju obstaja velika nevarnost hudih poškodb prsnega koša in glave. Ko telo pri gibanju naprej stiska zrak iz oblačil, prične varnostni pas prepozno zadrževati telo, ki je že preblizu armaturne plošče. Voznik običajno z vso silo z glavo udari v volan, potnik ob njem pa v armaturno ploščo.

Z varnostnimi pasovi morajo biti pripete vse osebe v vozilu, razen tistih, ki imajo zdravstveno spričevalo, ki dokazuje, da varnostnega pasu zaradi zdravstvenih razlogov ne morejo uporabljati.